Dagens citat

Barnen plus sovgäster hjälper till med frukosten. Vi pratar om halva och hela mått och jag säger "half" - läs brittiskt uttal. Mina säger lite ursäktande: "ehh my mom says that because she is from Dalarna. You know my grandma she is also from Dalarna and she says sluta nu" - läs det sista på dalmål. Jag undrar vad det är för fel på mitt uttal av half och åtta ögon tittar på mig som jag vore konstig, och Mina tillägger "half mom half" - ja ni förstår på amerikansk engelska;) Sen vänder de sig om och fortsätter med frukosten... Och hur brittisk engelska blev dalmål det får ni faktiskt fråga Mina om:) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag ser allt framför mig😍

2015-03-04 @ 09:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0