Vi försöker förstå oss på den där singaporeanska matten

Här andvänder de trappan, inte stolen som jag och Pontus lärde oss (nu räknar ju P allt i huvudet men det handlar ju om ett annat inlärande som absolut inte hjälper E just nu eftersom hon måste visa sin uträkning). Trappan är fyrkanter, nollor åt fel håll och flytta ned siffror för fort. Jag får en deja vu; jag, mamma och matten😱 Jag bad om hjälp, hon vände stolen till trappan och räknade ut talen direkt. Jag förstod ingenting, varför vänder hon på stolen? Nollor? Fel håll? Ja min matte löste ju sig till slut med toppbetyg men nu sitter vi Seoul med den svåraste matten i världen och E kommer ändå från en skola i Shanghai där de var väldigt bra på matte och där hon hade toppbetyg... Jag var tvungen att fråga mamma om det där talet och jag får direkt tillbaka en lösning som stämmer (förutom rutor) med Mr Thies och singaporeansk mattelära. Mamma du är bäst! Fast du missade det där med att nolla i slutet, det måste man göra här;) 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack- härligt att få hjälpa till med läxa!

2014-10-15 @ 21:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0