Alla har vi mer eller mindre tungt bagage



Jag kan inte låta bli att fascineras över killen som vandrar runt i hela Shanghai dragandes på detta enorma berg av rottingstolar. Vi såg honom när vi kom hit för ett år sedan och vi har sett honom då och då under hela året. För några veckor sedan var det en artikel om honom i en tidning. Där kunde vi läsa att han är väldigt ung, kommer från en annan provins dvs en migrantarbetare och bor just nu någonstans i utkanten av Shanghai under en bro. Sorgligt. Jag frågade häromdagen vad han tog för en stol som jag fastnade för. Ni ser "huvudkudden" som sticker upp till vänster. Det är en liggstol förklarade han (i alla fall är det vad jag tror att han sa eftersom han liksom la sig bakåt samtidigt som han sa något). Jag hade inte mage att fråga om han kunde ta loss den och visa. Nu är frågan om jag ska slå till och i så fall var ska jag ha den??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bild! Jag tycker att du ska köpa stolen:-)

2011-09-22 @ 09:32:18
Postat av: mormor

Köp och hjälp honom bli avlastad!Passar den inte,ta hem den till mig så klart!

2011-09-22 @ 17:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0