Kan man raka sig varsom?

Mycket har vi varit med om under våra taxiresor i Shanghai men idag var det nog en av topp tre. Jag hoppade in, sa Huai Hai Lu/Danshui Lu och tog upp min bok. Det var som vanligt med andra ord. Efter 7 sidor hörde jag ett konstigt ljud. Det hördes svagt men det var ett ljud som vi aldrig tidigare hört i en taxi. Jag tittade upp, tittade undrande ut genom fönstret men nej ingenting. Sen såg jag genom skölden (ngt som alla taxichaufförer i Shanghai har runtomkring sig) att chauffören satt där med något i handen. Det visade sig att han rakade sig med någon konstig rakapparat samtidigt som han körde bilen. Det kändes inte så säkert, inte trafikmässigt inte hårmässigt.

Ett önskemål är att shavingroom.se etablerar sig i Shanghai. Då skulle vi bli väldigt glada!

Kram

ps. Tips till shavingroom: Här finns det reklamplats i taxibilarna i form av kort tvreklam. Enda nackdelen just nu är att det är bakom skölden.



Kommentarer
Postat av: superture

hahaha hade det verkligen varit bättre med en riktig hyvel? :) skön multitasking!

2011-01-31 @ 19:39:17
URL: http://shavingroom.se
Postat av: Linda

Nej inte i det läget. Men om en riktig hyvel finns före arbetspasset....

2011-02-01 @ 16:56:11
URL: http://estridmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0