Nu är det livat i the Elephant Class

Som vi nämnt tidigare får barnen varje dag med sig ett papper hem där det står vad de gjort, vad de ätit och hur de uppfört sig. Häromdagen stod det på Minas lapp att Mina nu talar hela meningar på engelska, exempelvis "Miranda, come and feed the rabbit. Ohh it's sleeping". Dagen efter stod det "Mina is now very verbal in English". Vi kan tänka oss att det är en liten tjej ("jag är stor jag är det faktiskt") som numera pratar i ett. Ljudnivån i klassen har säkert ökat med flera decibel och Miranda tar nog för en andra gång tillbaka orden hon sa under de där första dagarna. "she is so shy and quiet". Tidigt i höstas försvann blygheten och nu är hon inte tyst längre. Envis som få dessutom, men det är en annan historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0