Regn och grisslamsor

Idag skulle det vara, eller ja det var, BBQ på Estrids skola. Ett "welcoming back party" helt i amerikansk stil. Fast den så fina morgonen övergick till




REGN.

Vi packade väskan eftersom skolan hade sagt att partyt skulle vara utomhus oavsett väder. Under tiden grät Mina eftersom hon ville ha sina galonisar på sig på en gång, och regnjacka och gummistövlar. Jag kan förstå henne, sist hon hade allt det där tillsammans var väl i april förra året och galonisar kan man ju verkligen längta efter. Med shorts och t-shirt under fick hon som hon ville, fast gummistövlarna fick stanna hemma.  

När vi äntligen kom fram till skolan hade det slutat regna och vi ställde oss glatt i kön för att få BBQ-biljetterna. Då började personalen ropa att de hade skjutit upp festen till imorgon pga av ovädret och det faktum att bandet inte kunde spela när det regnade. Bandet? De hade skickat ett mail sa de. Mail? Vi som stod där lydigt i kön fick förstås kom in om vi ville och komma imorgon igen för den delen... Mailet kom en och en halv timme före utsatt tid. Många hade läst, väldigt många hade inte.

Det hela slutade med ett kärt återseende av förra årets kompisar, massor av spring och lite bus med en ny klasskamrat. Dessutom endast enstaka regndroppar och en hel del sol.




Den här "stolen" har Estrid försökt att beskriva för oss hela veckan.




Mina tyckte att den var lite läskig och hon vinglade rakt in i mig efteråt.

Nu undrar ni förstås hur BBQn var? Hmmmm vi fick välja mellan korv eller slamslor av fläsk i en macka (lite som en hamburgare men med fläsk formade som små maskar). Vad tror ni jag valde? Pontus? 

Ha en bra lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0