Ettagluttare

Vår stora lilla tjej börjar ettan och ska åka skolbuss helt själv, alldeles ensam redan första dagen. Lilla lilla tjobilobi. Vi var förstås där igår men det är ju inte samma sak som att hoppa på skolbussen helt själv, vara i skolan helt själv ja ni vet. Skärp dig säger nog P när han ser det här inlägget, det har han sagt i flera dagar.

Hon såg lite vilsen ut när hon skulle hitta en plats i bussen. Kompisen från huset, som ska gå i samma klass, satte sig på en ensamplats. Lite lågt hörde man "vart ska jag sitta...". Jag kan inte låta bli att undra hur bussfärden gick? Pratade hon med killen bredvid (som vi tror är svensk)? Har hon haft det bra hela dagen lång? Hur gick det med brickan vid lunchen, spillde hon ut glaset? Hjälpte hon Hugo med engelskan? Har hon hittat några nya kompisar? Hur var Mrs Wiser? Får hon några läxor?




Kommer ni ihåg er första skoldag?

Kommentarer
Postat av: mormor

Ja till och med mormor kommer ihåg!

Jag som hade precis flyttat till byn, värk i naveln förstås men Du som flyttat så långt som till Kina jag förstår hur pirrigt det kan vara!

Fin Du är Estrid i din "uniform" lycka till nu hoppas Du inte behöver åka buss allt för långt och

att det finns många härliga kamarater- tänker på dig!

Kram

2011-08-18 @ 08:42:01
Postat av: Farmor

Du ser lite förväntansfull ut, spännande! Jättefin och gullig i skoluniformen. Allt gick bra hörde jag, kram till dig Estrid

2011-08-20 @ 20:30:49
Postat av: Johanna Perwe

Åh - stora tjejen! Lycka till i skolan fina Estrid! Kram kram

2011-08-25 @ 21:52:15
Postat av: Anonym

Visst är hon fin och förväntasfull och dessutom klarar hon det här galant!



Tack snälla Johanna, jag ska hälsa Estrid. Kram till dina gulliga killar

2011-08-26 @ 20:23:50
Postat av: Linda

konstigt men det var ju jag som kommenterade...

2011-08-26 @ 20:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0