Shanghaines

Mina rusar in på cafét och skriker

-pappa pappa det regna ute, mycket det regna. Vi måste skynda oss vi måste skynda oss. Va taxi?

Det gäller att anpassa sig till omgivningen. Precis så reagerar alla i den här stan. Sen har de alltid paraplyer med sig förstås, det har inte M förstått ännu.

Idag var hon även kompis med alla de som ville prata och klappa på henne - vilket ett antal människor alltid vill så fort hon visar sig utanför dörren. Hon vinkade och ropade Bye Bye. Hello. Nihao. Bye Bye.

kram från ett regnigt Shanghai

Kommentarer
Postat av: Andrea

Haha, Mina har ju i alla fall koll på att om det regnar så ska man skynda sig, ett framsteg i utvecklingen. jag håller just nu att lära mig om utvecklingspsykologin på psykologikursen som jag går på i skolan, och jag det känns skönt att jag kan se mig framför mig både Mina och Estrid i de olika stadierna som läraren pratar om.

Hur går det med lägenhetsbytet?



Kramar från ett regnit stockholm/skarpnäck. <3

2010-09-13 @ 16:51:55
URL: http://ddea.blogg.se/
Postat av: jessica

Å va kul att läsa om allt ni hitills upplevt!

Estrid och Mina är sååå fina <3

Jag ser framemot att följa er här och tack för pratstunden idag Linda, det var så kul!

Hälsa din fina familj!

KRAMAR

2010-09-14 @ 20:14:31
Postat av: linda

Andrea, låter jättespännande. M har superkoll, men ska liksom skoja till det hela tiden. Hon fångar upp saker här och gör om lite lite, ska snart berätta mer om vad hon gjorde häromdagen:) Vi får tillträde till lägenheten imorgon, flyttar in på lörd. Kram till dig bästa A



Jessica det var så kul att pratas vid. Det är verkligen kul att du läser och vi räknar med att ni kommer - super god mat här!! Hälsa alla kram bästa J.

2010-09-15 @ 18:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0