Resväskan vår bästa vän?

Så var det dags att packa resväskorna igen. Det är inte kul att packa, inte alls faktiskt. Det skapar en viss oro i vår familj. Men nu har kontrakt skrivits och vi har äntligen tillgång till vår lägenhet. Den ligger på 15e våningen - vilket gör Estrid lite fundersam eftersom farfar inte kommer att våga stå vid fönstret i vardagsrummet "då ser man liksom ner på gatan och då är det högt, det gillar inte farfar. Kan han gå ut på min balkong kanske?". Den ligger nära dagis, i bästa korsningen sägs det (vad vet vi?), över gatan till Shanghais bästa bageri/café (det vet vi) och har affär, café och vinbutik i bottenvåningen. Sen har vi The Avocado Lady ett stenkast därifrån. Det kan väl inte bli bättre? Glömde nämna att självklart finns det en pool:)

När kommer ni?



Kommentarer
Postat av: mormor

Wow,låter alldeles perfekt, klart att farfar kommer att gå ut på balkongen, han kommer att bli alldeles hänförd över utsikten, idag står det om Shanghai i Elle , den kinesiska metropolen måste upplevas på natten!Lyktorna som lyser upp Huaihai Road(närheten?)Pudongs skyskrapor börjar glittra (Kanske ni ska bo där)- ja jag ser det framför mig, bäst man stannar i Skarpnäck så man inte blir Shanghajad,nej kommer så fort jag kan Puss-pussgurkor-

2010-09-15 @ 21:55:57
Postat av: Kajsa

Grattis till lägenhet!

Här hemma är det mest regn och inte så spännande alls. Kram

2010-09-15 @ 22:32:54
Postat av: Farfar

Självklart lilla gumman kommer det att bli svårt med höjden. Jag får bita ihop och kanske blunda men du kan väl hålla mig i handen. Ska bli jättespännande. Vi kommer om åtta veckor, dröjer jättelänge tycker jag. Kramar till Er alla

2010-09-15 @ 22:56:09
Postat av: Hanna

Låter underbart!!! Spelar på lotto men ingen vinst och nu har jag bara 2 kr kvar på spelkontot. Hemma och vabbar med Edgar som varit sjuk i en vecka. Inleddes med falsk krupp och besök på akuten och sen vill det likosm aldrig släppa. Magnus är i Paris hela veckan men i morgon kommmer han äntligen hem iallafall! Annars är det bra med pojkarna! Leker mycket med våra nya grannar mårten och melker så det är toppen! Hoppas Estrid får lite kompisar också! Ta hand om er därborta, jag är avis på er : )

2010-09-16 @ 08:43:14
Postat av: Andrea

Jag kommer såfort farmor och manda är beredda. I helgen ska jag hjälpa farmor med att rensa i butiken, det ska bli riktigt roligt. Och du Estrid, du får hålla farfar i handen när ni går ut på balkongen. Och en till sak, vi MÅSTE bada i din nya pool när jag kommer, du måste lova det!!



puss från eran Andrea <3

2010-09-16 @ 22:40:32
URL: http://ddea.blogg.se/
Postat av: linda

Jag lovar att vi ska bada varje dag! (Estrid)

Och vi ska spela squash varje dag med mig om du vill? (Pontus)

Och shoppa varje dag med mig. (Linda)

Det blir fullspäckat schema Andrea!

2010-09-17 @ 02:36:15
Postat av: linda

Tillägg till ovan; E funderar om vi har ett rum utan fönster? Hon har funderat mycket på det här men konstaterar att så inte är fallet. Sen kommer en lösning; "nu vet jag var farfar ska sova, han ska sova i rummet där fönstret liksom är högt upp". (Det är inte i källaren vi lovar, men inte heller i de rum som har fönster från golv till tak. OK?).



Stackars Edgar, vi hoppas att han blir bättre snart! Sen håller vi ju tummarna för vinst! toppen för E och O med nya kompisar som bor nära. Här kan man liksom inte springa som man vill, bilar/mopeder/cyklister överallt och de kör som de vill. kram till er alla



Mamma, vi bor väldigt nära Huaihai Road nu och har utsikt över pudong där Kappsylöppnaren finns. Men nu flyttar vi, fr

2010-09-17 @ 19:53:00
Postat av: linda

det gick lite för fort; svar till mamma - nu när vi flyttar så kommer vi inte ha den vackra utsikten vi haft. Vi kommer inte att se glittret från "kassasylen" varje kväll. Däremot bor vi i den gamla franska konklaven med en annan utsikt. Shanghaiad blir man så är det, jag tror inte du kommer ifrån det hur du än gör. Kan du spara Elle och ta med/skicka? Sköna hem också, ja allt..



Kajsa, vi tänker på er. Estrid saknar Olle. Men vi ses ju snart:)

2010-09-17 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0