Kan man klappa en fjäril?

Igår, lördag alltså, var vi på Ikea. Det var kul. Det såg ut som hemma. Allt kände vi igen och namnen var ju på svenska, där fanns torbjörn och billy. Man kan undra varför vi åkte dit så tätt inpå vår avresa från Sverige. Det måste erkännas att den främsta anledningen till vårt besök var köttbullar, två veckor utan köpeköttbullar har ni provat det? Kanelbullar stod också högt på önskelistan, vi provade två men de var sådär. Sen var väldigt mycket människor. Alla ville dessutom ta, prata eller fota sig framförallt tillsammans med barnen. En stund kändes det som att vi var interiören på Ikea och alla andra var där för att kolla på oss, så har det mer eller mindre varit hela tiden här.

Dagen avslutades med lite mer shopping. Sen middag på en bra restaurang med tillhörande trädgård. Där kunde man springa runt. Det fanns lampor i gräset och i träden. Det fanns vatten, mer lampor i vattnet och en ko i stål. Där hittade vi en kompis som pratade engelska. Mestadels tittade vi på eller funderade över fjärilarna. Estrid ropade plötsligt "jag har klappat en fjäril". "Jag med, jag med, jag med" ropade Mina. Nej det kan man väl inte göra? Har någon klappat en fjäril någon gång? Jag, Linda, var tvungen att kolla och ja man kunde faktiskt klappa fjärilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0