Tårta

Vi är lediga allihopa, det gillas. Vi firar med att äta chokladtårta och morotskaka direkt efter frukosten. Somliga åt såklart ingen frukost, man måste ju spara sig till det goda...




Det blir mer tårta senare idag. Vi är bjudna på födelsedagskalas. Vi vet dock inte hur många år födelsedagsbarnet fyller men det är väl lite av charmen att bo i en stad där man inte känner någon ordentligt.

Sen blir det kanske en cykeltur igen. Vid förra satt hjärtat i halsgropen några gånger men E har förstås redan lärt sig hur man cyklar i Shanghai. Genom att ringa på ringklockan under hela cykelfärden hör de att vi kommer förstår ni.

kram


Kommentarer
Postat av: mormor

Hmn- hur bra hör bilchauffören i Shanghai om Ni ringer på ringklockan? Ta det lugnt och man måste inte alltid ta seden dit man kommer,jag är mycket orolig!Cykla i Shanghai.....vart tog Taxin vägen..

Härligt med kalas, är det Mina som spar sig för sötsakerna puss o kram

2010-10-03 @ 12:08:08
Postat av: linda

det är ingen fara mamma, vi är så försiktiga. Efter halva Anfu Lu - på trottoaren med en cykel som är alldeles för liten - ville inte Estrid cykla längre Då satt hon i cykelsadeln bakom mig - därav önskemålet om att cykla fortare. Det är en härlig känsla, det går inte att komma ifrån:) Men efter den här veckan är alla tillbaka i stan och då får vi hålla oss till gården här bredvid! Ja Mina, alltid Mina när det vankas godsaker. Häromdagen var hon helt förtvivlad för att hon måste äta innan hon fick sin bulle - så förtvivlad att hon nästan inte kunde äta när hon väl fick bullen.... kram

2010-10-03 @ 14:15:04
URL: http://estridmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0