Hemliga gången

Så här ser den ut, "hemliga gången". Det är väldigt mysigt att gå där tycker vi. Notera kläderna som hänger på tork, vi har nog skrivit om det förut. Det hänger kläder på tork/vädring överallt här, allt från underkläder till täcken. Man lär känna sina grannar! Nedanför vårt hus, ute på Anfu Lu, finns två stora torkställningar i järn. Men att ta hissen 15 våningar ned med tvätten känns sisådär.






Den gulliga tanten (vågade inte ta en närbild) sitter där varje dag och stickar. Ni hao säger hon och nickar till barnen. Ja nu har ju jag, Linda, bara lämnat två gånger och då har hon suttit där och hälsat men jag frågade experten och ja hon sitter där varje dag...
Att göra morgon/kvällstvagningen ute är också vanligt förekommande. I handfat om det finns eller i färgglada plastkärl som man kan köpa i princip i varje hörn.




Den här morgonen var det bara en nöjd Mina som skulle till dagis. Estrid har varit sjuk, hon har haft feber och ont i magen. Så hög feber att vi har fått erfara två sjukhus här i Shanghai. Vi fick en variant av ipren som man ska ta för att få ned febern, men endast om febern är över 38,5. Under 38,5 är det bara vatten som gäller.
Men nu är det bra, eller hon är fortfarande väldigt trött men ingen feber och inte ont i magen.

Kram

Kommentarer
Postat av: mormor

Mormors älskling, nu ser Du nöjd ut denna dag! Trött på att vara ledig kanske, det ser ju onekligen lite småmysigt ut på gatorna runt omkring Er,kramisar i massor och jag vet ju att Du Estrid mår bättre och får gå till skolan snart-puss

2010-10-09 @ 22:38:13
Postat av: mormor

Mormors älskling, nu ser Du nöjd ut denna dag! Trött på att vara ledig kanske, det ser ju onekligen lite småmysigt ut på gatorna runt omkring Er,kramisar i massor och jag vet ju att Du Estrid mår bättre och får gå till skolan snart-puss

2010-10-09 @ 22:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0