fina och kalasiga var vi men

nu är vi alla helt utslagna! E sover sedan en timme. Är hon sjuk kanske? Hon somnar aldrig före nio/tio som ni vet... M har somnat efter läsning i favoritboken Vem blöder, hon kan den utantill vid det här laget. P kollar Peking Opera och jag ska läsa.

Taxiresan till kalaset var en upplevelse. Vi skulle till Jinlin Lu - Fuxing Lu. Fu Xing Lu kan vi säga (det är dagisgatan och den har vi lärt oss). Jin Lin Lu var ny och nej han visste inte alls vart vi skulle. Vi försökte med lite ställen runt omkring, men nej det var helt omöjligt. Vi fick efter en massa letande fram numret till en gratistjänst där de pratar engelska, sa adressen och gav luren till taxichauffören som direkt svarade aaa Jin Lin Lu. What?? Vi undrar förstås vad vi sa...

Avslutar med en väldigt fin bild. Den är från i somras och fotograf är kusin Pernilla - tack igen Pernilla:) Det finns två kända fotografer här i Kina som tar svartvita bilder med någon/några detaljer i färg. De är jättefina och vi funderar på att köpa en. Fast det behövs ju inte eftersom vi har denna som vi kan förstora! Hoppas ni alla mår bra!





kram


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ni verkar ju ha det bra i Kina! Men vilket miljöombyte! Jag som tycker det är svårt att vänja mig vid att vara i Kalmar... :)



Bilderna är ju jättekul att ni gillar, har några kvar som jag inte har redigerat än, om jag får tid till det bland allt plugg så skickar jag över dem :)



Om ni vill kan ni kolla in min blogg också, fast jag är ganska dålig på att uppdatera den...



Kram på er!

2010-10-03 @ 20:17:02
URL: http://enstockholmareikalmar.blogg.se/
Postat av: linda

Ja vi har det bra här, men det är många vi saknar. Roligt att läsa din blogg, den ska vi följa! Estrid kollade också och gillade verkligen dina naglar:) Dina bilder från i somras är superfina och vi ser gärna de andra, men plugget först!! Kram från oss

2010-10-04 @ 18:01:21
URL: http://estridmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0