Yu Yuan

Efter en lite paus med födelsedagsfirande och annat kommer här fler bilder från utflykten i måndags.

Yu Yuan var som sagt nästa stopp. Det är en fin liten trädgård med många hus i gammal kineisk stil. Trädgården är från 1559.



Tänk när jag skulle framkalla bilden var det någon jag kände igen i fönstret...

Utanför Yu Yuan är det kommers som gäller. Eller te i det gamla tehuset. Mat är också ett alternativ. Fast först måste man ta sig över bron som går i sicksack.  




Lite bus blev det förstås, farbrorn bredvid undrar nog om de verkligen kommer att kasta i barnet. Nedanför simmar feta guldfiskar. Nej såklart inte, Estrid fick istället ett kex av en dam så att också hon kunde mata fiskarna.


Lite kallt som ni ser.






Då är det bra att få i sig något varmt. Vårt val blev



Sparris och ja inte vet jag...

Därefter lämnade vi Yu Yuan för högre höjder!

Kommentarer
Postat av: mormor

Var maten god?? Åt barnen - det där skulle då inte Du ha ätit när Du var fem år Linda.Kram

2010-11-23 @ 22:18:02
Postat av: Farmor

Nej, den maten var inte god (oätlig) Annars var maten helt ok, E och M åt mest bara ris på restaurangerna. Kram till er ALLA

2010-11-24 @ 16:46:07
Postat av: linda

Håller med Inga-lill, just den maträtten var inte god. Estrid är ju duktig på att smaka allt annars, men jag tyckte det kändes dumt att försöka:)



Annars är det som Inga-lill skriver, våra barn lever på ris här i Kina. Kryddat med lite soya.



Kram kram

2010-11-25 @ 10:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0