Vi klarar oss själva

Efter middagen gick vi ned till poolen. Jag, L, har inte varit där på flera veckor och blev väldigt imponerad. E hoppade förstås i och simmade som vanligt. M tog trappan, det blev djupare och djupare. Plötsligt bottnade hon inte. Istället började hon simma. Hon simmade såklart på sitt sätt (och med puffar) men hon tog sig framåt! Jag blev nervös och försökte hjälpa till, "no jag kan själv, no jag kan dee, jag kan simma". Hon snurrade lite och tog sig fram till andra kanten och klättrade upp. Sen hoppade hon i, kom under vattnet, kom upp och tog sig tillbaka till kanten. "No" var också svaret när vi frågade om vi fick ta emot henne när hon hoppade. När M äntligen frågade om hon kunde få hjälp blev E jätteglad och simmade/gick med henne på ryggen. Därefter hoppade E och M hand i hand från kanten - yi, er, san, si, wu, liu, qi, ba, jiu, shi och hopp. Mitt i allt hörde vi "vi klarar oss själva. Vi kan hoppa, vi kan kinesiska och vi kan simma". Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Farfar

Fantastiskt, klarar både simma, hoppa och prata kinesiska.

Jag får inte glömma att ta med badbyxorna, badar bara om det är varmt i poolen.

Vi ses snart, puss o kram

2010-11-06 @ 19:49:01
Postat av: Berit

Helt underbart vad de växer och frodas era töser. Ni ser, det blir bra det här. Slappna nu av och skruva ner rumpan i soffan lite djupare, börja trivas och vips, kommer farmor och farfar flygandes.

Sen dröjer det inte många veckor innan Selin-invasionen, hehe... det blir bra det här!

Många varma kramar

Berit n'the rest

2010-11-07 @ 22:36:25
URL: http://ddea.blogg.se/
Postat av: mormor

Oj- vad jag längtar att få se och höra , allt Ni har lärt er under hösten-kram

2010-11-08 @ 13:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0