Julafton

Julaftonsmorgon började med två nya vänner



De heter troligtvis Skalman och Skölpadda.

Sen väntade vi



och väntade



Till slut gick Pontus ut en stund. Jag visste det hördes någon mumla. Vi väntade lite till eftersom tomten förstås har många barn att besöka  http://hannaishanghai.blogg.se/

Sen kom Pontus tillbaka precis så som han hade gått iväg. Vilken besvikelse. "Bara" pappa och ingen tomte. Nej ingen tomte kommer nog att hitta till Anfu Lu.

Helt plötsligt knackade det på dörren. Varken E eller M vågade öppna. Fast de ville titta och där stod tomten! Estrid var först tyst och ville inte svara på frågor. Efter en stund sa hon knappt hörbart "jahA".

Tomten var fin och snäll. Det blev tre nya vänner denna dag. 



Det var dock nära att tomten missade att vi har ett kök här i Shanghai.  

När tomten hade gått viskade E i mitt öra att det var A. Mina funderar fortfarande över hur tomten ska få sin lykta. Han glömde nämligen den utanför. Den står på vår balkong om tomten vill hämta? Annars ses vi väl nästa år?



Kommentarer
Postat av: mormor

WoW.men nu har tomten kommit från Anfu Lui? Till min dörr.knappt så jag vågade öppna, men vilken julklapp,bara vilken julklapp jag fick - har jag varit snäll heller är tomten snäll?kanske barn o barnbarn?? Puss o kram nu börjar vi packa väskan!Det går fort,Falakörv o tanbörste e packning vi har-lite blodpudding och fiskbullar, hua mellan varven.kram

2010-12-26 @ 00:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0