Fjärde advent i Shanghai

Fjärde advent började med inköp av två granar. Det blev tyvärr plast i år. I Shanghai verkar de riktiga granarna vara bruna, bestå av tre kanske fyra granris på en stam och/eller bara ser ut som någon konstig buske som kanske skulle kunna vara granris om man har stor fantasi.

Därefter gjorde vi ett snabbt stopp på AnFu Lu. Vår adress fungerar alltid. Vi kan berätta mer om helgens taxiresor om ni vill, men nu till solen. Efter inköp av vatten, torkade jordgubbar och vitamindryck satte vi oss en stund

i solen





Så var det plötsligt varmt och soligt igen. Vi håller tummarna för att det håller i sig över nyår då alla bästa kommer. 

Slutmålet denna fjärde advent var Jinan Lu. En gata vi än en gång inte kunde uttala, vilket skapade stor förvirring i taxin. Väl där bjöds det på lek på gården. Dessutom glögg, goda lussebullar och pepparkakor. Väldigt mysigt. Tack Hanna och Andreas.

Kommentarer
Postat av: Olle

Hej Estrid!

Idag var jag och åt julmat med farfar Totte. Här har vi massor av snö och en jätte stor snöhög.

Kommer tomten till Kina? Jag önkar mig Gormitisar av tomten.

/OLLE

2010-12-19 @ 20:38:17
Postat av: Olle

Glömde fråga vad du önskar dig av tomten?

/OLLE

2010-12-19 @ 20:39:50
Postat av: linda

Hej Olle! Hur mår du? Jag vet att tomten kommer hit, och till dig också förstås. Jag önskar mig en hund. Kram

2010-12-20 @ 13:32:17
URL: http://estridmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0