En vecka i Kina

Nu har vi varit här i en vecka. Det känns fortfarande lite som semester. Men från och med nästa vecka blir det ändring. Skolan startar på allvar - utan föräldrar - och vi ska få ihop två hämtningar på olika tider. Jobbet börjar, jag ska vara där före 8.30.... Förhoppningsvis kan vår ayi hjälpa till med mat och handling så vi kan äta lite mer mat hemma och inte bara gå på restaurang eller hämta hem. Men där vi bor nu känns som ett hotell och det kan vi inte göra så mycket åt just nu - det krävs nämnligen ett beslut för det:) Eller det är väl inte bara ett beslut från vår sida, vi ska titta på mer lägenheter imorgon lördag och vissa av oss tycker att ju mer vi ser ju bättre kan det kanske bli.

Jag har glömt berätta om Estrids andra dag i skolan (igår). Hon ville inte att jag skulle vara med inne i klassrummet och jag fick istället stå utanför, en gång kom hon ut men det var bara för att gå förbi mig med fröken och säga "washing hands". Jaha så bra gick det. Idag fick jag inte ens vara utanför klassrummet, gå iväg viftade hon när jag kom. Sämre går det för Mini, henne kan vi inte ens lämna en minut och det har bara blivit värre. Många av de andra barnen är också ledsna och börjar en så fortsätter de andra. En enda stor skrikfest var det idag. Fröken Miranda och assistant Molly såg minst sagt uppstressade ut. Fast eftersom jag var där skrek Mina inte för att hon var ledsen, nej hon körde sitt vanliga skrik som kommer när hon är uppspelt och tycker det livet är roligt (både att pappa/mamma är där och bollhav på samma gång) - ja ni vet hur det kan låta, väldigt väldigt högt:)

Pontus har åkt för att ta del av den present han fick på bröllopsdagen, en massage. Själv väntar jag med spänning på min present, undra vad det kan vara? Det var ju några dagar sedan nu..... Fast jag fick två glas skumpa den dagen - och det är dyrt här ska jag säga - så jag klagar inte, absolut inte.

Fredagskvällen avslutades med bad, vad annars, och pyssel. Lördagen börjar nog med bad, sen titta på ett antal lägenheter och därefter kanske vi måste shoppa lite! Jag har faktiskt inte shoppat ett enda dugg - galet i en stad som denna.

kram

Kommentarer
Postat av: Maria selin

Kul att allt går bra! Kommer och hälsar på så snabbt jag kan :)

2010-08-27 @ 18:06:28
Postat av: Anonym

Hej!

Här har vi avnjutit en surströmmins lunch med alla tillbehör, efter att kärrat ved och staplat i vebon!

Lite som Emil i Lönneberga - vebon - härligt med kroppsarbete, Sven o Lukas är här och hälsar så gott liksom alla andra. Nu är vi på väg att basta vid havet, eventuellt ett snabb dopp?? Härligt att skoldagarna känns bra håller tummarna för Mina att det ordnar upp sig - Kramar i massor saknar Er så men gör mitt bästa, jag ska nog skrika som Mina passar nog på i havet tror jag puss o kram

2010-08-28 @ 15:06:15
Postat av: Linda

Maria kom snart, vi längtar!



Mormor, jag undrar skrek du under vattnet?

Jag simmar under vattnet i poolen.

Puss

2010-08-29 @ 15:50:16
Postat av: mormor

Hej!

Ja verkligen att jag skrek men inte under vattnet utan med huvudet ovanför,Du vet inte vatten i öronen!!På kvällen blev det sen ko´´lbulle som stektes nere vid havet till alla i byn och ljuständning runt havskanten- från Haparanda och ner tror jag visst det är och dessutom ett fint och stort fyrverkeri! Härlig kväll med avslut -dans-

på dansbanan vid havet! Såg ni vad Dixon trivdes i fåtöljen som jag lämnade till Bettan för omklädsel?Puss o kram God natt,snart god morgon för er del-

2010-08-29 @ 21:52:15
Postat av: Kajsa

HEEEJ!

Så roligt att läsa om hur ni har det men fy vad långt bort ni är. Här är allt som vanligt. Kul med bilder i bloggen, jag ska visa Olle och Emil. Här hemma är allt som vanligt, lite mycket regn och jobb bara. KRAM

2010-08-31 @ 18:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0