Mat ett måste

Som många vet är det en stor del av vår familj - ok alla - som är beroende av fasta mattider, annars blir humöret si sådär. Till det hör att vi inte är bra på att hålla dessa tider, inte alls faktiskt. 

Idag har Mina varit ett exempel på hur beroende vi är av mat. Hon åt knappt någon lunch före lägenhetsvisningarna, ost och skinkpanini passade inte alls. När hon vaknade efter att ha sovit en stund var hon på riktigt dåligt humör "jag vill inte" var svaret på allt. Vi hastade iväg till en restaurang och väl där var allt också fel, fel på glaset, fel på isen i glaset, fel på tallriken, fel på fläkten som blåste för mycket - jag vill inte jag sa hon till fläkten, VILL INTE JAG, VILL INTE JAG. När maten kom var det helt fel. Efter en stund fick vi ris, jippi, och ångkokta grönsaker, jippi. Efter några tuggor var det en liten tjej som stod upp på stolen och sjöng Manboy. Erik den måste du träna på tills ni kommer, eftersom inte Mina körde på flyget kan väl du:) 

Sen har vi shoppat lite. Estrid köpte en sån radiostyrd bil som bästa Edvin har, den snurrar, låter och kan liksom göra kullerbyttor. Mina köpte en gitarr som skulle göra morbror grön av avund. Den kan nämnligen spela old macdonald av sig själv, har massa rosa/gröna/gula noter och en knapp som ser ut som en hund och låter som en hund bland allt annat.
Daisy var med oss idag. Daisy är en av Andrea och Mandas dockor som Estrid och Mina fått ärva (Björn är den andra dockan som kommer med båten). Alla de vi mötte log, var framme och kollade, klappade, tittade och kände på ögonen och ville hålla i den. De frågade om vi köpt den i Shanghai? Nej Daisy är inte köpt i Kina. De verkade inte ha sett något liknande förut. Men när vi tittade på det finstilta står det faktiskt "Made in China" på Daisy. Omtyckt är hon förstås även här hemma, speciellt dessa dagar.  

Ja det var vår lördag, hur var er? Saknar er.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hur våran lördag var, hände inte ngt särskilt. farfar jobbade i tobaksaffären, jag bakade bullar var och handlade stekte sen pannbiff som vi åt till middag.

Ernst Otto och lilla Edgar (han är inte så liten längre) kom på besök. Killarna sov över Hanna och Magnus var på fest.

Idag har vi varit på fotbollsmatch, Ernst lag spelade mot Djursholm vi vann 2-0

Har nu precis kommit hem och regnet det öser ner.

Hoppas allt går bra med Mina på dagis i morgon och Linda lycka till på nya jobbet.

Massa kramar till er alla

Farfar hälsar

2010-08-29 @ 16:01:00
Postat av: Linda

Gott m pannbiff o bullar! Kul att Ernst vann, bra jobbat!

Tack för lycka till. Mina säger bara nej när vi försöker säga att hon ska vara ensam så det blir nog en dag till för Pontus.

Kram kram

2010-08-29 @ 16:22:35
Postat av: Berit

Hoppas att helgen varit skön och att Mina får med sig pappa en dag till på dagis, det är lite tufft i början när man inte har språket ännu.



Vi har haft fullt upp i helgen med Fräs och hans döttrar på efterlängtat besök; Amanda(20) och Cassandra(17), jättekul! Fredagen var party, både för grabbarna och tjejerna. Lördagen var det shopping och fixning av hårförlängningar samt ett par varv på Gröna Lund, trevligt.

Jag jobbade natt på SOS och svarade på hur många nödsamtal som helst, det var över en månad sen jag jobbade natt. Så det var spännande. Sen blev det sova i ett par timmar innan vi var iväg på en husvisning i Tallkrogen. Ett gulligt tvåvåningshus + källare som jag gillade, men Kenneth hade svårt att se det jag såg... Vi får väl se.



Nu drar veckan igång. Manda trivs jättebra på sin nya skola och Andrea trivs ju också i sin gamla vanliga. Basse har börjat på KTH och vet inte riktigt om det är "melodin", han är nog lite sugen på en civilekonomutbildning istället.



Kenneth är tillbaka i Musikaffären sen en vecka och det är ju något han trivs med, mötet med kunder! Han är så himla bra på att förmedla instrument, se till att personen går från affären nöjd och belåten.

Allt som allt har vi kommit igång för hösten, September bankar på dörren och temperaturen drar sig ner mot 10-15 grader imellanåt på dagarna.



Hoppas att ni har det bra, det är jättekul att läsa om era tankar göranden. Och hörnini, -Vi längtar efter er, som vanligt! Kram!

2010-08-30 @ 08:26:29
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0