"Gumman titta där"

ropar Mina till Estrid och pekar. Vi sitter i en taxi och båda försöker hålla koll på allt ljus som blinkar omkring oss. De letar efter en specifik hög byggnad som blinkar i regnbågens färger. Annars har vi hela tiden letat efter "kapsylöppnaren". "Kassasylen" är ibland glittrande, ibland grön/blå på kanten och ibland har den en liten stjärna på sig, också den på kanten. Det är spännande. Vi letar också efter måånen, vi såg den från fönstret på flygplanet. Från det att vi kom till Kina har vi sett månen varje dag. Vi slog idag vad om när det blir helmåne; Estrid sa om 2 dagar (dvs imorgon), Pontus om 5 dagar, Mina om 4 dagar och Linda om 3 dagar. estrid eller linda vinner tror vi:)

E undrar bara en sak är hon en gumma? Eller hur blev hon en gumma? Varför säger inte hennes lillasyster storasyster?

kram o puss från oss

när kommer ni?

Kommentarer
Postat av: superture

Kul att du bloggar!

2010-08-21 @ 21:52:04
Postat av: mamma

Hallå, nu är jag hemma efter kräftor,prog-musik och vilda disk.Fullmåne här är först den 8 sept.men den kommer säkerligen först till Er, som ligger under oss!! (Gräv så kommer Du till Kina) precis va jag häller på med!Förstår det där med gumman - kanske någons fel- en gumma är väl det bästa man har,hur nu Mina förstått det, Kram o gonatt eller god morgon!

2010-08-22 @ 03:35:37
Postat av: mamma

Hej!

Hade fel om fullmånen,den är ju på tisdag 24 aug.3 dar alltså- så får du rätt Linda! Nymånen kommer den 8 sept.Blåsigt men skönt väder idag-klippt gräs hos Inger och ikväll får det väl bli bingo med mamma,,dagarna går sakta-hoppas på Bankmöte till veckan- kramar i massot till er.

2010-08-22 @ 14:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0