"Båda tänder lös, båda tänder lös hej hopp fallerallanlej båda tänder lös..."

Det är förstås fortfarande lika stort att E har två tänder som är lösa och nu har vi en sång för det:) Den ska vi nog sjunga hela dagen imorgon.

Idag har vi försökt handla leksaker eftersom "det är så tråkigt här för det finns absolut inga, inga, inga leksaker där vi bor". Tyvärr fanns det så många leksaker så ingen kunde bestämma sig för någonting... Vi kom i alla fall hem med en hello kitty kassaapparat, två hello kitty figurer som luktar jordgubb eller något åt det hållet, några roliga tejprullar och pennor. Efter det blev det poolen igen och en hel del shopping hemma! Sen har vi lyssnat på spotify - americano är "pappas låtlåt" och nästan lika bra att dansa till som Manboy enl Mini. Men bara nästan!

Sen vill vi bara hälsa att Andrea och Manda är bäst! Ni andra också!


Kommentarer
Postat av: Berit

Heeej, där är ni ju! Vad kul med lösa tänder, vi som just pratade om det! Haha. Kul att shoppa leksaker också, en kassaapparat låter härligt lekigt! Vi har det bra här hemma, svalt men trevligt. Kenneth och hans kompis David har åkt till Grännal, för att titta på och buskspela på en Bluegrass-festival. Så broren din tältar!! Fniss...

Han ringde och lät lätt anfådd då han fått upp tältet (som lånades av min Nina) Tänka sig att en Pite-grabb och en Färlia-pöjk inte kunde prestera vare sig tält eller sovsäckar! Det hade gått bra att köra och nu väntade två dygn av country and western-musik. (jag avstod medverkan, har lite svårt för hästjazz)

Annars ska vi titta på lite hus runtom här i krokarna, ett stort i Tyresö med plats för allihop och några till, 350 kvm! Och ett par mindre, mer plausibla kanske, vanliga tvåplanshus vid sidan om Skogskyrkogården. Vi håller er informerade. Det kan hända att ni kan kampera i en sexig gillestuga i Enskede nästa gång ni kommer hem, jihooo..eller nåt! Fniss.

Båda töserna har börjat gymnasiet (sjukt att inte ha ngn i grundskolan, känns spännande) De trivs och tycker att det känns bra båda två, men somnade som två björnungar här i eftermiddags då de kommit hem efter skoldagens slut och ätit köttfärssås och pasta. Boink, flera timmars middagssömn, det behövdes nog. Lite jobbigt att vända dygnet efter sommarens halabaloo hela eller halva nätter.

Var rädda om er nu och keep us posted om bostadsjakt och tandlossning. Massor av kramar och vi saknar er MEST! KRAM

Berit n' the rest

2010-08-20 @ 20:11:16
Postat av: Andrea

Du är så duktig linda som uppdaterar och skriver i bloggen, det behöver jag (och alla andra som är kvar här och gråter såfort man säger någon av era namn eller ser en bild av någon av er) det. Då kan man fantisera om att man nästan är med och nära på något sätt.



Ni är världens bästa familj och hoppas Estrid ändrar inställning om hur "Kina skulle vara".



Pussar och Kramar från eran älskade Andrea !



ska även hälsa från Basse till er, krammar.

2010-08-20 @ 20:52:32
URL: http://ddea.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej!

Ha - jag sa ju det att det skulle vara lösa heller tänder borta när vi ses!

Mormor frågade om jag hört nåt från Er i dag och när jag sa att klockan var 3 på natten hos Er, tyckte hon att det kändes tryggt att ni sov!!

Kollat lägenhet idag?

Jag ringer nog imorgon iallafall, är ju van att prata ett antal gånger per dag så det är toooomt som sjutton och idag funderade jag på att åka in till Er - jag får väl tänka mig att ni är på en semestertripp!Estrid sa ju till mig att det inte var fint i Shanghai, Ni får väl ta en turistbuss om det finns och leta upp de fina kvarteren!

Kramar i massor från mamma

2010-08-20 @ 23:33:30
Postat av: Manda

NI ÄR BÄST! älskar & saknar er <3

2010-08-31 @ 00:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0